حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی:فعالیت های فرهنگی تربیتی در مجتمع های فرهنگی مقدم بر فعالیت های علم

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی:فعالیت های فرهنگی تربیتی در مجتمع های فرهنگی مقدم بر فعالیت های علم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فعالیت های فرهنگی تربیتی در مجتمع های فرهنگی مقدم بر فعالیت های علمی آموزشی است زیرا آموزش وسیله و تربیت هدف است و همواره هدف بر وسیله مقدم است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش مسئولین مجتمع های فرهنگی نیروی زمینی ارتش ضمن تشریح وظایف این مسئولین گفت: اولین انتظار سازمان عقیدتی سیاسی از مدیران مجتمع های فرهنگی در خصوص محتوای برنامه ها است، مدیران باید توجه داشته باشند که فعالیت های فرهنگی تربیتی در مجتمع های فرهنگی مقدم بر فعالیت های علمی آموزشی است زیرا آموزش وسیله و تربیت هدف است و همواره هدف بر وسیله مقدم است.

وی با اشاره به ویژگی های برنامه های فرهنگی و تربیتی افزود: یک برنامه  فرهنگی و تربیتی مطلوب ویژگی هایی دارد، مهم ترین ویژگی این است که خروجی این برنامه باعث تقویت و استحکام اعتقادات شود و همچنین این برنامه ها باید افزایش دهنده بصیرت سیاسی و التزام به ارزش های اسلام نیز باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اهمیت نقش مربیان و اساتید درمجتمع های فرهنگی تصریح کرد: این افراد باید کاربلد، دلسوز، ولایی، انقلابی، با بصیرت، جهادی، مخلص، با انگیزه، ملتزم به اخلاق، ملتزم به حلال و حرام، ملتزم به حجاب اسلامی و نهایتا ملتزم به رعایت محرم و نامحرم باشند.

وی با بیان اینکه مدیریت مطلوب در سطح مجتمع های فرهنگی نیازمند اجرای گام های مشخصی است خاطر نشان کرد: گام اول این است که قبل از تهیه طرح برنامه های فرهنگی  باید نیازسنجی دقیق انجام شود، مشکلی که گاهی در این مرحله رخ می دهد این است که افراد در طرح ریزی برنامه های فرهنگی از نیاز مخاطب خبر ندارند و بر اساس ذائقه خودشان برنامه تنظیم می کنند. پس از انجام برنامه ها نیز، باید از مخاطبان نظر سنجی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: گام دیگر در این خصوص، نظارت بر موازین و اصول شرعی اساتید و مربیان است یعنی ما مسئول دین مردم هستیم و حتما باید نظارت کنیم که استاد و مربی که در این مجموعه ها حضور پیدا می‌کنند، مروج اصول اسلامی باشند، از دیگر موارد مهم، نظارت بر حسن عملکرد و نظم داشتن اساتید و مربیان است، مورد بعدی این است که باید تمام برنامه های فرهنگی در قالب طرح های مصباح باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اهمیت داشتن مجتمع های فرهنگی در کوی های سازمانی ارتش اظهار داشت: سیاست گذاری، برنامه ریزی و طرح ریزی تمامی امورات فرهنگی باید در مجتمع های فرهنگی انجام شود، هیئت ها، پایگاه های بسیج باید با مجتمع های فرهنگی در زمینه فعالیت ها همسو باشند، همچنین مردم محور کردن برنامه های مجتمع های فرهنگی از نظر نیروی انسانی و نیز از جهت تامین هزینه های مالی گام بعدی در این خصوص است .

حجت الاسلام محمدحسنی گفت: گسترش برنامه های فرهنگی کوی های سازمانی برای خانواده های کارکنان پایور ساکن در خارج از کوی سازمانی موضوع بسیار مهمی است که توجه ویژه ای را طلب می کند.

وی افزود: برگزاری کارگاه های آموزش مهارت محور و آسیب شناسی فضای مجازی در مدارس کوی های سازمانی با هماهنگی آموزش و پرورش مورد مهم بعدی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: شناسایی آسیب های اجتماعی موجود در کوی‌های سازمانی و اطراف کوی‌ها و سطح جامعه که می تواند اثرات خود را بر سطح کوی های سازمانی ارتش بگذارد بسیار مهم است، اگر بیماری های فکری اطراف را شناسایی نکنیم و واکسن آن را

به فرزندان تزریق نکنیم طبیعتا رفته رفته همه دچار این بیماری‌ها خواهند شد، در همین خصوص لازم است که ما دژبان فرهنگی داشته باشیم، همانطور که دژبان مانع ورود اشخاص ناشناس می شود ما مسئولان عقیدتی سیاسی نیز به منزله دژبان فرهنگی ارتش هستیم باید زنجیر محکمی در مقابل افکار مشکوک و بیمارگون قرار بدهیم و مانع از ورود آن ها شویم.

حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی در رابطه با اهمیت مسئولیت پذیری اظهار داشت: بسیار مهم است که بدانیم اماکن و وسایل و تمام چیزهایی که در اختیار ما مسئولان است، امانتی برای تحویل دادن به شخص و نسل های بعدی است و باید در نگهداری صحیح از آنها کوشا باشیم.

وی لزوم نظارت بر نحوه اجرای مراسم فرهنگی و دینی حمایت همه جانبه از بسیج، هیئت های مذهبی، هیئت های قرآنی و روضه های خانگی را از مهمترین برنامه های ساماندهی مجتمع های فرهنگی خواند و تاکید کرد : ما باید در پی ترویج سامان یافته این موارد باشیم یعنی ضمن ترویج، باید تمامی برنامه هایی که در کوی های سازمانی برگزار می شود را برابر اهداف ساماندهی شده به شکل مطلوبی برگزار کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان، دو شیوه تبلیغات چهره به چهره و اردوهای فرهنگی-تفریحی را روش های مناسبی برای جذب حداکثری جوانان در کوی های سازمانی ارتش به ارزش های اسلامی و انقلابی دانست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 3 آذر 1398برچسب:عقیدتی سیاسی ارتش + کاوشگر روز, ] [ 7:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]